• Notice
  • Notice

Study Abroad & International Programs

공유하기

[국제인턴]2012-2학기 미주리대학(I-LEAP) 국제인턴 모집(~6.22)

작성자 국제협력본부 작성일 1994-01-01 조회 3205
첨부파일 #1 모집공고-2012-2학기 미주리인턴.hwp[ 다운로드 : ] 44KB미리보기
첨부파일 #2 I-LEAP Application Form 2012.doc[ 다운로드 : ] 107KB미리보기
첨부파일 #3 Resume_Sample_1,2.pdf[ 다운로드 : ] 71KB미리보기
첨부파일 #4 Affidavit of Support.pdf[ 다운로드 : ] 71KB미리보기


2012-2학기 미주리대학(I-LEAP) 국제인턴 모집




배경 및 목적



우리대학 학생들이 도전정신을 함양하고 국제적 실무 감각과 업무 수행능력을 갖추어 국내·외 취업 기회를 확대할 수 있도록 다음과 같이 2012년 2학기 미주리대학 국제인턴을 선발하고자 합니다.



프로그램 개요



I-LEAP (International Leadership, Excellence, and Professionalism Program)


: This Program is an intensive 16-week professional training program. It is designed for students and professionals who want to gain international work experience, hone their English skills, and immerse themselves in American culture.



The I-LEAP program is set in a college town in the heart of America. Participants reside in furnished private apartments adjacent to the university, two blocks from the heart of the city. This safe, friendly community is ideally situated to provide both rural and urban experiences.





파견기관 The University of Missouri, Columbia 내 Asian Affairs Center 



(홈페이지) http://www.aacmiti.com/pages/miti_006.php


 ※ 기관 홈페이지에 접속하여 프로그램 정보를 반드시 숙지하고 지원할 것


 ※ 파견기관 최소인원에 미달될 경우 해당기관 파견이 취소될 수 있음


 ※ 파견기관은 항공, 비자, 현지기관 교육 일정 등에 의해 변경될 수 있음


 ※ 학교선발 → 파견기관 인터뷰 → 최종 합격자 결정 → 파견기관이 인턴 기관 배정



파견기간: 2012.8.23(목)~2012.12.13(목) 16주



지원자격



 가. 기이수 누적 평점: 3.5 이상


 나. TOEIC 800 이상 또는 이에 상당하는 공인 영어 점수를 갖춘 자


 다. 우리대학에서 4학기 이상 이수한 자


 라. 귀국 후 우리대학에서 졸업 전 마지막 학기를 마칠 수 있는 자(졸업소요잔여학점 기준)


 마. 2012년 2학기 등록 후 국외현장실습 학점 인정을 받을 수 있는 자



지원서류



 가. 국제협력본부 홈페이지 온라인 신청서 업로드


  http://international.jnu.ac.kr/GlobalProgram/Glo_03/Pages/Glo_03)03.aspx


 나. 서류제출: 대학본부 1층 국제협력과로 직접 방문하여 제출


  - '가'의 온라인신청서 출력물 1부


  - 영문지원서 1부 ※첨부파일 I-LEAP Application Form 참고


  - 영문이력서 1부 ※첨부파일 Resume Sample 참고


  - 재정보증서 1부 ※첨부파일 Affidavit of Support 참고


  - 학교성적증명서(영문) 1부


  - 공인외국어성적증명서 사본 1부


  - 여권사본 1부



지원 전 반드시 첨부한 모집공고문을 숙지하고, 선발방법/학점인정/학교지원금 등의 세부사항을 확인하시기 바랍니다.



문의 국제협력과 (062) 530-1270 또는 hacopunk@chonnam.ac.kr










[참고] I-LEAP consists of three components:




  • American Work Experience
    I-LEAP participants are given the unique opportunity to observe American work places through a 13-week professional training program at private corporations, government and university offices, IT-related companies, media companies, schools, and non-profit agencies. By establishing relationships with their co-workers, participants have the opportunity to gain hands-on experience as well as hone their business English skills.


  • Professional Development Seminars and Weekly Feedback Sessions
    Professional Development Seminars will be conducted during a two-week period prior to beginning the internship to prepare the participants for the American work-place. These seminars will focus on practical communication, business writing, telephone etiquette, public speaking, and American culture. Weekly meetings with the I-LEAP coordinator and additional seminars are arranged to addresses any issues that may arise during the participants’ internships.


  • American Cultural Experience
    The 16-week program will be interjected with field trips and cultural site visits in Columbia and in Missouri to expose participants to American culture. Participants will also be matched with Collegiate Ambassadors who interact with the participants and bring American culture to life.